سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تصفیه فاضلاب شیمیایی

بسیاری از آب هایی که در طبیعت یافت می شوند دارای ذرات معلق بوده و قابل مصرف مستقیم برای آشامیدن نمی باشند. علاوه بر خصوصیات شیمیایی و فیزیکی، آب های قابل شرب از نظر بهداشتی نیز می بایست عاری از هر گونه میکروب های بیماری زا باشند.بسیاری از فاضلاب ها و پساب های صنعتی حاوی مواد کلوئیدی و معلق فراوان می باشند که حذف این مواد باعث حذف مقدار بالایی از آلودگی های شیمیایی یا COD خواهد شد. بنابراین اولین اقدام در اکثر تصفیه خانه های آب و فاضلاب صنعتی، حذف مواد معلق و جامد می باشد. عملیات زیر پکیج تصفیه فاضلاب استاندارد صورت خواهد پذیرفت:
1- آماده کردن مواد شیمیایی در پکیج کلرزنی جداگانه به منظور تزریق: چون اکثر مواد شیمیایی مصرفی در واحد انعقاد و لخته سازی، به صورت جامد می باشند، بنابراین ابتدا می بایست در مخازن جداگانه ای این مواد را در آب حل کرد و سپس با کمک دوزینگ پمپ ها به پساب تزریق نمود؛
2- افزودن مواد شیمیایی آماده شده به آب یا فاضلاب جهت انعقاد؛
3- ته نشین سازی مواد معلق و کلوئیدی؛
پکیج تصفیه فاضلاب
بنابراین پکیج های آماده ساز شیمیایی نقش مهمی در تصفیه خانه های آب و فاضلاب ایفا می کنند. پکیج تصفیه فاضلاب شیمیایی طراحی شده توسط شرکت مهندسی و ساخت کندو با توجه به شرایط پروژه به انواع زیر تقسیم بندی می گردند.

  • پکیج های تزریق کلر یا پکیج کلرزنی (Chlorine Preparation Package): این پکیج های جهت آماده سازی کلر جهت تزریق به واحد کلرزنی و ضد عفونی کننده مورد استفاده قرار می گیرند. این پکیج ها از بخش هایی مانند شاسی، تابلو برق، میکسر و دوزینگ پمپ تشکیل گردیده اند.
  • پکیج های تزریق اسید (Acid Preparation Package): جهت تزریق انواع اسیدها به واحدهای خنثی سازی مورد استفاده قرار می گیرند. این پکیج ها از بخش هایی مانند شاسی، تابلو برق و دوزینگ پمپ تشکیل گردیده اند.
  • پکیج های تزریق باز و قلیاییت (Alkaline Preparation Package): جهت تزریق انواع بازها به واحدهای خنثی سازی مورد استفاده قرار می گیرند. این پکیج ها از بخش هایی مانند شاسی، تابلو برق و دوزینگ پمپ تشکیل گردیده اند.
  • پکیج های تزریق مواد منعقد کننده (Coagulants Preparation Package): این پکیج های جهت آماده سازیی کلر جهت تزریق به واحد کلرزنی و ضد عفونی کننده مورد استفاده قرار می گیرند. این پکیج ها از بخش هایی مانند شاسی، تابلو برق، میکسر و دوزینگ پمپ تشکیل گردیده اند.

بسته به نوع ماده مصرفی و حجم مورد نیاز مصرف، این پکیج ها در ابعاد مختلف قابل طراحی و ساخت می باشند. همچنین در صورت نیاز به خروجی آب آشامیدنی می توان از دستگاه تصفیه RO شرکت مهندسی و ساخت کندو نیز بهره برد. دستگاه تصفیه RO، آب خروجی پکیج تصفیه فاضلاب شیمیایی را گرفته و با تصفیه آن، خروجی دلخواه را تولید خواهد کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان شرکت مهندسی و ساخت کندوتماس حاصل فرمایید.